Bahamarama és a Maja majmok szentélye,Kincses sziget és kikötő

Adj' Isten Farmerek!

Üdvözöllek Benneteket a megújult szigetünk megújult ismertetőjében. 

A következőkben szeretném bemutatni Nektek a sziget változásait, és az újdonságokat.

Mit is nyújt nekünk a Bahamarama szigete?
  • Egy teljesen új térképet hódíthatunk meg, ahol megmutathatjuk a tudásunkat.
  • Az új területtel együtt új növény- és állatvilág is jár:
    • Trópusi szántóföldi növények
    • Trópusi fák
    • Különleges trópusi állatok
  • A normál farmtól független szint- és tapasztalatpont rendszer.
  • Egységes fizetőeszköz a normál farmmal, azaz Csengőpengő (CSP).
  • Egyéni fejlesztési lehetőség egy a Bölcs Tölgyhöz hasonló megoldással: ez a Maja majmok szentélye.
Hogyan juthatunk el a szigetre?

A szigetre való eljutás már egy ideje a Bölcs Tölgy megfelelő rúnájának kiváltása után érhető el, amire eddig 200 csillagot kellett beáldoznunk. Azonban ez a jövőben megváltozik,mostantól csak 50 csillagba fog kerülni a kiváltás. Itt szeretném is jelezni, hogy nem kell aggódniuk azoknak, akik már korábban kiváltották, ugyanis az új rendszerben ők jobb pozícióból indulnak majd! Ennek megfelelően a leírás során néhány esetben külön fogom választani, hogy melyik csoportra milyen feltételek vonatkoznak.

A szigetre a farmunk térképén található hajó segítségével juthatunk el. Amíg nem váltottuk ki a Tölgyön az engedélyt, egy csillag szimbólum jelzi ezt számunkra. Mivel a tölgy a 14. szinttől érhető el, leghamarabb ezen a szinten válthatjuk ki a szigetet.

Ilyenkor a hajóra kattintva a Bölcs Tölgy fog előjönni. Amennyiben a kezdő 25 farmaranyas rúna ki van váltva, rögtön elérhető a sziget aktiválása is:


Természetesen akinek korábban már megvolt a szigete, most nem kell tennie semmit, a hajó segítségével egyből eljuthat az új bahamára.


Fontos változás, hogy a hajóra kattintva nem egyből a szigetes birtokunkra jutunk, hanem a sziget térképe fog megjelenni számunkra a farmos térkép helyett. Ezen a térképen a normálhoz hasonlóan több választási lehetőségünk van. A kikötőben található hajóval visszamehetünk a farmos térképre, de választhatjuk a szigetes szántónkat (jobb szélső részen a házikó) vagy az újdonságnak számító Maja majmok szentélyét is (bal felső sarokban található építmény). A térkép magában hordozza a későbbi fejlesztések, újabb területek bevezetésének lehetőségét is.




 Termelés a farmon, szintrendszer

Hogyan és miket termelhetünk a szigeten?

A termelés feltételei alapvetően nem változtak, tehát minden ugyanúgy működik továbbra is mint a farmon. Szántóföldi növényeket, fákat termeszthetünk; állatokat tarthatunk és tenyészthetünk a tenyésztelep segítségével, valamint bizonyos kergés tárgyakat is kihelyezhetünk. A megújulás nem hozott magával sem új növényeket, sem új állatokat, tehát az eddig megszokottakkal foglalkozhatunk továbbra is.

Alapvető változás azonban, hogy az egyes játékelemek elérésének joga a továbbiakbannem lesz szinthez kötve, ezeket a jogokat a jövőben a Maja majmok szentélyében válthatjuk ki, ahol még egyéb más funkciókat is aktiválhatunk. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy valamilyen szinten magunk döntsünk arról, hogy mit is szeretnénk termelni a területünkön. Persze ez nem azt jelenti, hogy mindenki az 5. szinten licsit fog termelni, de ha valaki célirányosan a licsi termesztésének jogára hajt, akkor egyéb növények vagy állatok kiváltásának terhére hamarabb hozzájuthat, mint a régi rendszerben, ahol minden szinthez volt kötve. Természetesen a szentélynek is megvannak a maga sajátosságai, amiről egy külön topikban olvashattok:

Maja majmok szentélye


Nem csak a termesztés, hanem a piacon és a gazdaboltban való elérés joga is együtt jár a rúnák kiváltásával. Tehát amíg nem szereztük meg egy ól megvásárlásának és ezzel az adott állat előállításának a jogát, addig a piacon sem kereskedhetünk vele!

Miként épül fel a szintrendszer?

Ha már a szinteket említettem az előbb, ideje szót ejteni a másik fontos változtatásról, nevezetesen a szintrendszer átalakításáról. Sok panasz érkezett, hogy sokáig tart a szintlépés. Éppen ezért a nagyobb terület mellett (amit nemsokára részletezni is fogok) új szintrendszer lép életbe, ami összességében elősegíti a gyorsabb előrehaladást.

A régi rendszerben 33 szint létezett, ez a megújulás során 199-re emelkedett! Nem kell megijedni, nem a 33. szinttől folytatódik a számozás, ugyanis az új rendszer 199. szintjének eléréséhez szükséges bahama tapasztalatpont (BTP) sokkal kevesebb mint a régi rendszer 33. szintjéhez szükséges mennyiség! Tehát kevesebb tapasztalatpont van felosztva 33 helyett 199 felé - magyarul nem lesz hiány a szintlépésekben. 

A szigetre lépve a szintjelző csík a megszokott kinézetű lesz.
A képen azonban észrevehető egy változás: a csillag helyén egy új fizetőeszköz, az arany banán mennyisége szerepel. Ahogy a bevezetőben említettem, a Maja majmok szentélye hasonló a Bölcs Tölgyhöz. Ahogyan a Tölgynél csillagért válthatunk ki dolgokat, úgy a szentélyben arany banánra lesz szükségünk.

A szigeten történő szintlépésért eddig nem kapunk se csillagot, se farmaranyat. Ez a jövőben sem fog változni. Azonban minden egyes szintlépéskor 5 arany banánnal leszünk gazdagabbak. Elképzelhető, hogy a későbbiek során gazdaköri feladatok, vagy eventek során is szerezhető lesz jutalomként, jelenleg viszont csak a szintlépés az egyetlen lehetőség a mennyiség gyarapítására.

Matrica

Azok a gazdák, akik még a megújulás előtt kiváltották a szigetet, gazdagabbak lesznek egy matricával, ami a zöld hátterű Sikerek résznél található meg az album végén a mesterséges matricák között. A matricára húzva a kurzort szövegbuborékban jelenik meg a régi rendszerben megszerzett TP mennyiség.

Az ültetvényes terület felépítése

Milyen változásokon esett át a fő területünk, amit korábban is használhattunk?

Az újdonságok mellett továbbra is nagy szerep jut a szigetes szántónak (hivatalos nevén ültetvénynek), ahol az érdemi munkát végezhetjük. Ez a rész gyakorlatilag a régi rendszerben mint "a" szigetként ismert területnek a továbbfejlesztése, ami most be lett építve az új térképes rendszerbe. A térképen a jobb szélső részen található.




A terület grafikailag megújult, emellett nagyobb tér is jut a gazdálkodásra. Azonban bizonyos mértékben "kompatibilis" a régi szigettel, ami megkönnyíti az átállást.

A sziget 5 területre lett felosztva, amit az alábbi ábra szemléltet (zone=zóna/övezet/terület):




Most szeretnék visszakanyarodni a korábbi megjegyzésemhez, amely szerint a szigetet az újítás előtt és után kiváltókra más feltételek vonatkoznak.

Akik az újítás után váltják ki a szigetet 50 csillagért,
 azok számára a kiváltás után csak a 0. számú zóna lesz használható kezdetben; a többi részt dzsungel borítja, ezért gazdálkodásra alkalmatlan. A maradék 4 részt egyesével lehet kiváltani a Maja majmok szentélyében arany banánokért cserébe, és így fokozatosan vonható művelés alá az egész terület (kicsit hasonlít a rendszer az erdei tisztás kitakarításához). A kiváltásról bővebb információt a szentély ismertetőjében találtok, amit IDE kattintva érhettek el.

Akik már kiváltották az újítás bevezetése előtt a szigetet 200 csillagért (vagy még korábban pilótapontért),
 azok számára a 4. zóna kivételével az összes terület rögtön a változtatás után elérhető lesz. Ha kicsit jobban megfigyeljük, akkor a nulladik, első, második és harmadik zóna összessége éppen megegyező méretű és alakú terület, mint a régi rendszerben elérhető szigetünké. Ebből következően tehát aki már kiváltotta a szigetet, azt nem fogja területveszteség érni, sőt valószínűsíthetően még a régi rendszerben kirakott elrendezés is megmarad az átállás után. Így most már az is érthető talán, hogy a továbbiakban miért kerül majd csak 50 csillagba a szigetre való eljutás: a cél az hogy hamarabb eljuthassanak ide a játékosok, és inkább a szigeten dolgozzanak meg a további fejlődésért ahelyett, hogy plusz 150 csillagot kellene gyűjteniük a farmos előrehaladás terhére.

A terület valódi bővülése a 4. számú zóna, ezt mindenkinek ki kell váltania a szentélyben.

Milyen építmények találhatóak ezen a területen?


1. - Térkép
Visszajutás a sziget térképére.

2. - Víztartály
Itt tölthetjük fel a trópusi víztartályunkat. Ez nem egyezik meg a farmon található vízzel! Egy egység ára 2 CSP. Emellett a szupertáp és szupertrágya készletünket is megtekinthetjük, illetve feltölthetjük itt.

3. - Pajta
Itt tárolódik el minden, amit megtermeltünk. Közös a normál farmterülettel. Részletes ismertetőt itt találsz róla.

4. - Tanyaház (Bahama bár)
A tanyaházban teljesíthetünk megrendeléseket jó kis jutalmakért, de innen érhető el a csibeszoba és a növénynemesítés is. Ez az ablak is közös a normál farmon megjelenő tanyaházzal. A megrendeléseket illetően érdemes megjegyezni, hogy a szigetes megbízásokkal csak egy megrendelő bombáz minket - ő Bari Mari. A tanyaház ismertetőjétIDE kattintva érhetitek el.



5. - Malom
Ebben a malomban készíthetünk tápot a szigetes állatainknak. Működését és felépítését tekintve megegyezik a farmos malommal, amiről itt olvashatsz bővebben.

6. - Trágyadomb
Itt tekinthetjük meg a trágyakészletünket (ez is közös a főfarmmal).

7. - Farmcímer
Az egyéni farmcímer változtatásának lehetősége itt is adott, ide kattintva több információt is találhatsz róla.

8. - Munkások
Kedvenc munkásaink a szigeten sem hagynak cserben minket, itt a részleteket is megtalálhatod.

Egyeseknek talán hiányérzete támadhatott ezen felsorolás végigolvasása után. Nem tévedésről van szó, a Tikibolt valóban lekerült az ültetvényről (ezzel is sikerült némi helyet felszabadítani). Ez azt jelenti, hogy a szigettel kapcsolatos gazdabolti teendőinket ezentúl csak az oldalsávon található piros kosár ikon alatt található menük segítségével oldhatjuk meg.



Összességében milyen változásra is kell számítaniuk azoknak, akik már az újítás bevezetése előtt kiváltották a szigetet?
  • A szintrendszer változása miatt az aktuális szintjüknek megfelelően átkerülnek egy másik, magasabb szintre az új rendszerben.
  • Az arany banánok visszamenőlegesen nem kerülnek jóváírásra, DE
  • A korábban megszerzett növények, állatok, fák termesztésének joga megmarad, az ezekhez szükséges rúnák automatikusan teljesítésre kerülnek.
  • TEHÁT mindenki pontosan ugyanazokat a növényeket termesztheti és ugyanazokat az állatokat tenyésztheti, mint a régi rendszerben, veszteség ilyen szempontból senkit sem fog érni.
  • Azok, akik a 27 szint felett vannak, kezdő aranybanán készletet is kapni fognak. 28. szinten levők tízet, a 29. szinten levők húszak; és így tovább szintenként tízzel többet.
Szinttáblázat, átváltás

A szint-táblázat jelenleg még nem elérhető, türelmeteket kérjük! Igyekszünk minél hamarabb pótolni a hiányosságot.
Jelenlegi információink szerint a szintek átszámítása a régi rendszerből az újba nem a meglevő TP mennyiség, hanem az aktuális sziget-szint alapján fog történni, a következőképpen:

  • 1. => 15. (1., 2. kamra)
  • 2. => 16.
  • 3. => 20. (3. kamra)
  • 4. => 22.
  • 5. => 24.
  • 6. => 28.
  • 7. => 31.
  • 8. => 46. (4. kamra)
  • 9. => 48.
  • 10. => 52.
  • 11. => 61. (5. kamra)
  • 12. => 64.
  • 13. => 69.
  • 14. => 80. (6. kamra)
  • 15. => 83.
  • 16. => 87.
  • 17. => 90.
  • 18. => 94.
  • 19. => 97.
  • 20. => 103.
  • 21. => 108. (7. kamra)
  • 22. => 109.
  • 23. => 111.
  • 24. => 113.
  • 25. => 115.
  • 26. => 116.
  • 27. => 118.
  • 28. => 120. +10 arany banán
  • 29. => 122. +20 arany banán
  • 30. => 124. +30 arany banán
  • 31. => 126. +40 arany banán
  • 32. => 128. +50 arany banán
  • 33. => 130. +60 arany banán
Kezdő aranybanán mennyiséget nem fogunk kapni, kivételt egyedül az 5 legmagasabb szint képez. Zárójelben jeleztem, hogy melyik kamra melyik szinttől kezdve lesz automatikusan aktív (bővebbet erről a szentély ismertetőjében olvashattok.) Azoknak az állatoknak, fáknak, ólaknak a szobrai automatikusan ki lesznek váltva, amelyeket a játékos a szintje alapján birtokolhatott a régi rendszerben.

Szántóföldi növények

A piaci minimum és maximum árak az alapárra vonatkoznak, a mindenkori piaci árak ettől akár jelentősen is eltérhetnek!

A növények tulajdonságai (mag ára, érésidő, TP aratáskor stb.) az újítás során nem változtak, viszont a "Szint" sorban levő szám a szükséges szint helyett a szükséges aranybanán mennyiséget jelöli mostantól, ugyanis már nem szintfüggő az egyes növények termesztése! (A hibát igyekszünk javítani.) 


Fák

A piaci minimum és maximum árak az alapárra vonatkoznak, a mindenkori piaci árak ettől akár jelentősen is eltérhetnek!

A fák tulajdonságai (fa ára, érésidő, TP aratáskor stb.) az újítás során nem változtak, 
viszont a "Szint" sorban levő szám a szükséges szint helyett a szükséges aranybanán mennyiséget jelöli mostantól, ugyanis már nem szintfüggő az egyes fák termesztése! (A hibát igyekszünk javítani.) 

A különleges fákhoz nem tartozik szobor, így ezekért aranybanánt sem kell fizetnünk, azonnal aktívak és használhatóak az első szinttől kezdve!


Ólak

A piaci minimum és maximum árak az alapárra vonatkoznak, a mindenkori piaci árak ettől akár jelentősen is eltérhetnek!

Az állatok tulajdonságai (ól ára, tenyészidő, TP aratáskor stb.) az újítás során nem változtak, 
viszont a "Szint" sorban levő szám a szükséges szint helyett a szükséges aranybanán mennyiséget jelöli mostantól, ugyanis már nem szintfüggő az egyes ólak használata! (A hibát igyekszünk javítani.) 

A szigetes műhelyes fejlesztések szintkövetelménye megszűnt; amint az alapól szobrának kiváltása megtörténik a Maja majmok szentélyében, a műhelyben rögtön megépíthető a hozzá tartozó barkácsolt ól is.

Linkek

Lista jelleggel igyekeztem összegyűjteni azon szigethez kapcsolódó játékelemek ismertetőjének linkjét, amelyek külön topikban vannak részletezve:

Szinttáblázat


Kis késéssel ugyan, de megérkezett a szigetes szinttáblázat:



Többen kérdeztétek, hogy mi szükséges a szigettel kapcsolatos gazdaköri feladatok előcsalogatásához. A válasz: a feladatsor első szintjén az arany, ezüst és a gyémánt fokozatban kért mindenféle növénynek, állatnak a termesztési / tenyésztési joga ki kell hogy legyen váltva a Maja majmok szentélyében ahhoz, hogy megjelenjen az adott feladatsor a gazdakörben!

Lista jelleggel felsorolnám, hogy melyik szigetes feladatsornál mely szobrok kiváltása a feltétel.

  • Trópusi buli
    • Cukornád
    • Szőlő
  • Bahama bár
    • Cukornád
    • Ananász
  • Ajándék a szigetről
    • Banánfa
    • Vanília
    • Fahéj
    • Guavafa
  • Kókuszdivat
    • Makitomboló
  • Majomparádé
    • Majomtenyésztés
  • Megnyitó I.
    • Cukornád
    • Szőlő
    • Banánfa
    • Papagájröptető
  • Megnyitó II.
    • Elefántaréna
    • Bambusz
    • Gyep
    • Guavafa
    • + Megnyitó I. 5. szint gyémánt fokozat teljesítése



Maja majmok szentélye

Adj' Isten Farmerek!

Ebben a topikban olvashattok a Maja majmok szentélyéről, a Bahamarama szigetének legújabb fejlesztéséről.
A sziget ismertetőjét az alábbi linkre kattintva érhetitek el:

Bahamarama
Megkérnék mindenkit, hogy elsőként a sziget ismertetőjét olvassa el; ugyanis bizonyos dolgokat csak ott részleteztem és itt nem ismételtem meg!

A szentélyt a sziget bal felső részén található kőépítményre kattintva nyithatjátok meg a bahamarama térképén:


A másik lehetőség az előhívására a szintjelző csíkon az aranybanán ikonra való kattintás.

Milyen célt szolgál pontosan a szentély?

A szigeten a szántóföldi növények és fák termesztésének, valamint az egyes állatok előállításának, tenyésztésének a joga nem szintfüggő; tehát nem azzal szerzed meg a hozzáférést például egy adott fához, hogy elérsz egy előre kijelölt szintet, ahogyan ez a farmon működik. A szintlépésekkel mindössze egy új fizetőeszközt gyűjthettek: ez az arany banán, amelyből minden szintlépéskor 5 darabot fogunk kapni.


Itt jön be a képbe a szentély, ahol az összegyűjtött arany banánokat válthatjuk be a különböző termelési jogok megszerzéséért cserébe.

A másik fontos dolog a területnagyobbítás. A sziget 5 részre lett felosztva, amelyből kezdetben csak az első rész elérhető (vagy régebbi játékosoknak az első négy). A további területek is itt válthatóak ki.

A tenyésztésről sem szabad megfeledkeznünk, hiszen egy ideje már ez is elérhető a szigeten. Az tenyésztési jogot is ki kell váltani. A farmon a tenyésztés a 21. szinttől elérhető. Mivel a sziget már a bölcs tölgy megjelenésétől fogva elméletileg kiváltható (14. szint), ezért előfordulhat hogy valaki hamarabb ki tudja váltani egy szigetes állat tenyésztésének szobrát, minthogy a farmon elérné a 21. szintet. Ez nem akadályozza a tenyésztést, tehát ebben az esetben rögtön nekiállhatunk az állataink fejlesztésének, de a farmon ettől függetlenül ki kell várni a megfelelő szintet! A tenyésztések szobra csak az alapól szobrának kiváltása után lesz aktív! A tölgyről ismert tenyésztési kezdőcsomagok és az egy magasabb tenyészállatot adó rúna is itt található meg szigetes tenyészthető állatok esetében. A szigeten tenyésztelepet csak akkor tudunk elhelyezni, ha már van kiváltott tenyésztési szobor!
Egész pontosan tehát mit is lehet itt megszerezni?
  • szántóföldi növények termesztésének joga
  • fák ültetésének joga
  • ólak elhelyezésének joga
  • az erre alkalmas állatok esetében a tenyésztés joga
  • tenyésztő kezdőcsomag
  • 1 db magasabb szintű tenyészállat
  • földterületek felszabadítása
A szentély felépítése

Hogyan épül fel a szentély?
A szentély alapvető elemei a szobrok.

 

A szobrok alakja és színe is jelentéssel bír. Az alak az adott szobor típusára utal, azaz hogy milyen funkciót rejt. A képen látható szobor szántóföldi növények ültetési jogának kiváltását takarja. A szín lehet bronz vagy arany szín. Előbbi esetében még nem aktiváltuk a szobrot, utóbbinál már igen.

Találhatunk még ilyet is bizonyos helyeken: 

Ennek a zár jelnek nincs különösebb jelentősége. Olyan helyekre került ez, ahol jelenleg még nem található szobor, de a későbbiekben még kerülhet. Kinyitni ezeket tehát nem lehet, ahogyan rákattintva sem történik semmi.

A szobrok sorokba vannak rendezve. Egy sorba maximum 5 szobor kerülhet, és minden sorban csak egyforma típusú szobrok lehetnek (tehát például csak fa alakú szobrok).

A sornál még eggyel nagyobb egységek a kamrák. Összesen 7 kamra létezik jelenleg. Egy kamra két vagy három sort tartalmaz egymás alatt. A sorok minden esetben különböző típusú szobrokat tartalmaznak, tehát egy kamrán belül nem fordulhat elő például 2 ólak jogait tartalmazó sor. A kamrák között a szentély alsó részén található kör alakú gombokra kattintva válthatunk, az éppen kiválasztott kamra karikája felett egy majomfej található.

A képre kattintva nagyobb méretben is megtekinthető.
A képen jól látszanak az említett egységek:
  • Sárgával jelöltem a szobrokat,
  • pirossal a sorokat,
  • kékkel az aktuális kamrát.
  • Zölddel kereteztem a kamrák váltógombjait.
  • barnával jelölt nyilak jelenleg nem aktívak. Amennyiben a későbbiek során újabb kamrák is bevezetésre kerülnek, még lehet szerepük.
  • rózsaszínnel keretezett plusz gomb a következő kamra kiváltására szolgál, de erről még szólok.
  • A bal felső sarokban található Vissza feliratú táblára kattintva léphetünk ki a szentélyből.
  • A jobb felső sarokban levő Segítség feliratú tábla pedig a help ablakot rejti.
Ha ráhúzzuk a kurzort egy szoborra, megjelenik szövegbuborékban róla némi információ:

Ha pedig rá is kattintunk, akkor több eset lehetséges:
  • Ha már kiváltottuk:
  • Ha még nem váltottuk ki, és aktív a szobor (tehát rögtön kiváltható):
  • Ha még nem váltottuk ki, és inaktív (valamilyen feltétel nem teljesült az aktívvá váláshoz):
Az inaktivitásnak több oka is lehet. Bizonyos esetekben a szövegbuborékban szerepel is, hogy mi kell még az aktiváláshoz. Csak akkor lesz aktív a szobor, ha az alábbiak közül egyik probléma sem áll fenn:
  • Nem áll rendelkezésre a szükséges mennyiségű arany banán.
  • A sorban tőle balra álló szobor még nincs aktiválva. 
Egy soron belül csak balról jobbra, sorban kihagyás nélkül haladva válthatjuk ki a szobrokat. Egy érintetlen aktív kamrában csak a sorok bal oldali, legelső eleme váltható ki kezdetben.
  • A kamra még nincs aktiválva.
Kezdetben csak a legelső kamra aktív. Az inaktív kamrákban egyetlen szobrot sem lehet kiváltani. A kamrákat csak balról jobbra haladva lehet aktiválni. Ezt a korábbi képen rózsaszínnel keretezett plusz gombra kattintva arany banánért cserébe tehetjük meg. A plusz gomb mindig a legutolsó aktív és az első inaktív kamra kör alakú gombja között helyezkedik el. Az aktív kamrákat egy világoszöld sáv is jelzi, ami a bal szélről indul és az utolsó aktív kamra gombjáig tart.
  • Egyéb előkövetelmény nem teljesül.
Előfordulhat, hogy egy szobor egy másik sorban található szoborral is függésben áll. Amíg a követelmény szobor nincs kiváltva, addig nem váltható ki a vele függésben álló szobor sem, hiába áll mondjuk egy aktív kamrában a sor elején. Ilyen egyrészt a tenyésztéses szobrok esetében létezik, nevezetesen hogy a tenyésztés szobra nem váltható addig, amíg az alapól szobra nincs teljesítve. A másik hasonló eset a 4. terület felszabadításának szobra, ami a másik háromtól elkülönülten áll egyedül egy sorban, mégsem aktiválható amíg a másik három nincs kiváltva.

Árak és elrendezés

Mennyibe kerül az egyes szobrok kiváltása, milyen az elrendezés?

Érdekesség, hogy az ólak, fák és szántóföldi növények ára számszerűleg megegyezik a régi rendszerben a megszerzésükhöz szükséges szinttel. Tehát például a licsifa régen a 24. szinttől volt elérhető, most pedig 24 arany banánba kerül a kiváltása.

A Cukornád szobrot senkinek nem kell kiváltania, ez mindenkinél alapból teljesítve van!

Most pedig következzen az egyes szobrok ára és az elrendezés táblázatos formában: 




Mivel a sziget nagy átalakításon esett át, érdemes összefoglalnunk a leggyakoribb kérdéseket és válaszokat.

Van 40 aranybanánom, mégsem tudom kiváltani az utolsó területet, Miért?
  • Még nem váltottad ki a 7. kamrát, ami az utolsó terület megszerzésének a feltétele.
Elértem a 108. szintet, miért nem nyílt ki a 7. kamra?
  • Ez csak az átváltás pillanatában volt érvényes, akik később érik el a 108. szintet, azokra már nem érvényes. Automatikusan csak az 1. kamra kerül kinyitásra mindenki számára.
Elértem a 120. szintet, és csak 5 aranybanánt kaptam, nem 10 darabot. Miért?
  • Csak 5 darab aranybanán jár szintlépéskor. (Csak az kapott 10 darabot, aki az átváltás pillanatában került a 120. szintre.)
Kiváltottam a Licsifát 24 aranybanánért, még sincs a menümben a fa. Miért?
  • Aranybanánokért csak a termesztés jogát kaptad meg. A fát neked kell megvenned a gazdaboltban.
Megszereztem x fának a jogát, mégsem tudom megvásárolni. Hol tudom ezt megtenni?
  • A Tikibolt már nem található meg a szigeten. Vásárlási lehetőséghez a bal oldali menüben a piros bevásárlókosárra kell kattintanunk.


Honnan tudom, hogy egy kamra már aktív?
  • Tőle balra nem látható egy + jel.


Bahamarama: Kincses sziget és kikötő


Üdvözlök mindenkit!

A kincses sziget a Bahamarama fejlesztésének második ütemével nyílik meg számotokra. Egy teljesen új területről van szó, amelyre KIZÁRÓLAG DEKORÁCIÓS ELEMEKET LEHET KIHELYEZNI, hasonlóan a normál farm Kerge kertjéhez. Még egyszer hangsúlyoznám, hogy se fákat, se állatokat, se szántóföldi növényeket, sem pedig tenyésztelepeket nem lehet itt kihelyezni.


Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy minek egy ekkora terület azoknak a tárgyaknak, amelyek a normál szigeten is kihelyezhetőek, hiszen ezek száma nem sok.

A jó hír az, hogy itt minden dekorációs elem, dísztárgy, tojás kihelyezhető. No de akkor melyik számlálóba is számít bele az itt megszerzett TP? Senkit ne tévesszen meg az, hogy a felső menüsorban a szigetes szintszámlálót láthatjuk, ugyanis a normál TP-t adó tárgyak itt is normál farmos TP-t fognak adni, míg a szigetre készült itemek szigetes TP-t fognak nyújtani. Utóbbinál a raktárban a felugró buborékban "Trópusi TP" feliratot olvashatunk. Természetesen a csengőpengőt adó tárgyakat is kihelyezhetjük ide.

Az egyedüli kivételek a tojásból kikelő kisállatok és a Varázsfa, ezek ugyanis a rendes farmon sima TP-t adnak, a kincses szigeten viszont trópusi tapasztalatontot.

A munkások használhatóak ezen a területen is, a grafika megegyezik a normál szigeten találhatóval. A munkásokat a jobb felső sarokban található elefántra kattintva, míg a sziget térképét a bal felső sarokban található térkép feliratra kattintva csalogathatjuk elő.

A kincses szigetet a bahamarama térképén találhatjuk meg, de kezdetben zárt állapotú lesz mindenkinél. Ha rákattintunk, akkor a Maja majmok szentélye fog bejönni, nem véletlenül.



Egy másik új játékelemmel is bővül a sziget, amely a régi sziget térképén található meg. Ez nem más mint a kikötő, ami kezdetben szintén zárt állapotban lesz.



A szentély 8. kamrájának felső sorában egy új rúna segítségével oldhatjuk fel a kikötőt egyszeri 30 arany banán befizetésével.
A 8. kamra megnyitása 40 arany banánba kerül!


Ha ezzel megvagyunk, akkor a sziget térképén a kikötő kattinthatóvá válik. Ráklikkelve a gazdakörbe juthatunk, ahol a feloldás után megjelenik egy új gazdaköri feladat: Kincses sziget I.


A fejlesztő csapat úgy döntött, hogy további tárgyak is hasonló tulajdonságokkal fognak rendelkezni, azaz ott számolódnak el az általuk adott tapasztalatpontok, ahová kihelyeztük őket.

És akkor nézzük az érintett tárgyak körét:
  • Szambabárány
  • Wilson
  • Bariséf bográccsal
  • Amazonas bárány
  • Copacabana strand
  • VB 2011 léghajó
  • Botanikus kert
  • Karácsonyi pálma
  • Laza lajhár
  • Szörfös Miki
  • VB 2011 léghajó
  • Tyúklak
  • Varázsfa
  • Szamba bárány
  • Dilis pipi
  • Szivárványos tyúk háza
  • Kócos fülű nyúl háza
  • Postagalamb állomás
  • Botanikus kert
  • Copacabana strand
  • Amazonas bárány
  • Felhőpalota
  • Bariséf bográccsal
  • Fagyöngyös puszi
  • Naszreddin
  • Szörfös Miki
  • Mókusok
  • Karácsonyi pálma
  • Wilson
  • Házi sárkány
  • Varjúfa
  • Repülő rénszarvas
A változások már érvénybe is léptek, tehát attól függően, hogy ezek a tárgyak hol vannak elhelyezve (kincses szigeten, vagy egyéb farm területen) vagy normál TP-t vagy Bahamarama TP-t adnak.

 Gazdaköri feladatsor lánc

Az előbb említett feladatsor egy 5 részből álló gazdaköri feladatsor láncolat első tagja. Néhányan talán eventekből ismerik a gazdaköri láncok tulajdonságait, frissítésképpen leírom itt is:

A kincses sziget használatba vétele egy 5 részből álló gazdaköri feladatsor láncra épül. Mind az öt feladatsor 5 szintet tartalmaz. Kezdetben csak az 1. feladatsor elérhető. A 2. sor akkor jelenik meg, ha teljesítettük az elsőben az 5. szint gyémánt fokozatát. Hasonló a feltétel a harmadik feladatsor esetében, itt a megjelenés feltétele a 2. feladatsor 5. szintjén a gyémánt fokozat teljesíse és így tovább.

Tehát nem kell teljesen befejezni az egyiket, hogy megjelenjen az utána következő, az alsóbb szinteken végigmehetünk csupán az ezüst fokozatok teljesítésével, csak az 5. szint gyémántjának teljesítése a követelmény! Utólag persze teljesíthetjük a többi szintet is, hiszen az egyik feladatsor nem tűnik el, amikor a másik megjelenik.


Az új területünket csak fokozatosan tudjuk majd használatba venni, egész pontosan 5 lépcsőben. Mindegyik gazdaköri feladat 5. szintjének gyémánt fokozata nyitja meg a hozzáférést a következő területhez (és a következő feladatsorhoz is). Ez azt jelenti, hogy az első területrészt, vagyis magát a szigetet csak az első gazdaköri utolsó szint gyémántjának teljesítése után tudjuk majd használni.


Az egyes területrészek megoszlását az alábbi ábra szemlélteti:



Minden piros ponttal jelzet kiskocka egy 1×1-es területet takar. A megnyílás sorrendje a következő (a színek a számozásra vonatkoznak):
  • 1. liláskék: 25 egység
  • 2. világoskék: 31 egység
  • 3. fehér: 29 egység
  • 4. rózsaszín: 28 egység
  • 5. sárga: 29 egység
Összesen 142 egység.

A gazdaköri feladatokat az alábbiakban találjátok meg:

A felsorolt nyereményeken kívül, ezeknél a feladatsoroknál is jár a jutalom csillag.
  • Ezüst feladat: 1 csillag
  • Arany feladat: 2 csillag
  • Gyémánt feladat: 3 csillag
Kincses sziget I.



Kincses sziget II.




Kincses sziget III.




Kincses sziget IV.




Kincses sziget V.




Felhívom a figyelmeteket rá, hogy ahogy minden gazdaköri feladatnál, itt is érvényes az, hogy egy részt farmaranyért csak akkor tudunk teljesíteni, amennyiben a szükséges hozzávalók farmaranyban számított összértéke nem haladja meg az 500 FA-t!


Forrás: http://hu.board.bigpoint.com/farmerama/showthread.php?t=66794

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése